Broccolisoppa

Jag hatar när man blir så sen med middagen att hungern har gått över. Jag får ingen som helst lust eller inspiration och kan stirra in i kylen/frysen/skafferiet i flera minuter utan att komma på en endaste rätt att laga i ordning.

I förrgår lagade jag storkoksgryta som blev god och det finns kvar av, men man vill ju inte äta det jämt för det. i går tinade jag chili con carne som jag också fyllt frysen med och det vill jag inte heller ha idag. Annars tyckte jag mig bara ha skinkstek eller falukorv hemma och falukorv blev det till lunch igår.

Jag tog helt enkelt och ringde en vän (min kära kille Peter) och bad om tips. Så, broccolisoppa it is. Med kokta ägghalvor och ett stort glas vatten. MMMmmmmm.

Så enkelt och gott, men jag hade aldrig kommit på det själv.

Skillnaden mellan oss vanliga dödliga och dåna där kockar som honom...

Kommentarer
Postat av: E

Det får du bjuda på någon dag!

2011-03-03 @ 09:23:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0