Let's dance

Här sitter jag och glor på tv. Let's dance har ju börjat och då måste man ju naturligtvis se efter vad det är för några som är med och dansar i den här omgången. Jag tycker det kan vara rätt roligt med dans må jag säga. Jag skulle faktiskt inte ha någonting som helst emot att kunna dansa alla dessa danser som ett riktigt proffs själv. Varför slutade jag dansa? Och varför slutade jag spela piano? Och fiol? Och varför slutade jag med gymnastiken?

Jo, jag vet såklart varför jag slutade med än det ena, än det andra. Pianot vart trist och tidskrävande, fiolen var töntig, gymnastiken blev för allvarlig och tävlingsinriktad och dansen...

Varför i helskotta slutade jag dansa?

Det var ju faktiskt bara ett par år sedan jag gick på dans senast. Då var det showdance och något mer...minns inte riktigt. Före det har det varit breakdance, bugg, latin, hip-hop, vals m.m. m.m.

Jag är fan bra sugen på att börja igen men helst med en partner (och en barnvakt som vaktar barn varje träning)...Dansa får man kanske göra i graven?

Nog om det. Här bjöds det på körvgrej med färskpasta och sallad. Till det serverades en väl kyld Portello och som avlut på middagen avnjöts en skål iskall glass.

Det kan man kalla myskväll, trots att det bara är jag och Boris då Nils sover och Peter jobbar.

Glad fredag!

Kommentarer
Postat av: E

Börja på lindy hop så kan du lära mig!

2011-01-16 @ 13:06:09
Postat av: E

Hallå, lever du????

2011-01-20 @ 12:10:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0