Fredagsmys

Idag har vi stökat och bökat. Vi fick reda på igår att snickaren/na som ska fixa vår övervåning ville börja nästa måndag (om lite drygt en vecka alltså) istället för i mitten av Maj som det var sagt. Roligt tycker ju vi såklart men nu är det plötsligt lite mer bråttom att rensa ur alla gamla kartonger på vinden. Det mesta ska nog slängas (förhoppningsvis) och en del ska säljas och mycket lite ska sparas.

Så idag har jag börjat rensa, fotat och lagt ut på blocket. Nu hoppas jag bara någon vill ha våra tråkiga gamla möbler. Jag glömde ju dessutom skriva "Billigare vid snabb affär" vilket jag ju såklart borde ha gjort. Jag vill ju bli av med grejorna för sjutton. :)

Sedan har vi tvättat och diskat här hemma och så vid fem drog vi iväg till mina päron på Fredagsmiddag/mys. Lisa och Simon kom dit och hade på vägen från Stockholm fiskat upp mormor i Gimo så det blev riktig myskväll med skvaller och skratt på knaglig svengelska.

Nu har jag just kommit hem, bäddat ner Nils, hängt lite tvätt och letat lite inredningsgrejor på nätet. Jag är så sjukt taggad för att fixa och dona nu. Jag vill ha möbler att fixa med och färger att måla med nu. Well, well, det står inte på förrän det är dags att inreda gästrum och allrum där uppe. Flytta upp arbetsrummet och sedan fixa i ordning Nils rum. Tänk vad roligt det kommer bli. Nu kommer jag inte få en lugn stund uppe i huvudet då jag kommer fundera på inredningsmöjligheter och fina lösningar hela långa dagarna (och nätterna).

Här kastar jag in en liten bild som min fina kompis Mikaela tog när vi var och fikade ett gäng jobbisar förra fredagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0