Vilken helg!

Nu har vi kommit hem efter en dag med moster/syster/mormormys, bad, max och promenad(er). Det känns som att vi haft en fullspäckad helg och vecka med mycket umgänge och många skratt. Mycket gråt också visserligen (från lillskrutts håll) men nu tycker jag att det verkar ha lugnat ner sig. (Peppar, peppar...)

Inte roligt alls när han är så ledsen men det känns som att det pågått till och från ett tag nu det här. Rutinerna kommer i otakt och lilla älsklingen blir både övertrött, hungrig och ledsen. Själv blir man smått stressad när han skriker sig hes samtidigt som man ska försöka lugna den lille. Är det snor? Eller en tand? Eller maten? Vad i jissenam (Jesusnamn?) är det som stör? Nu äter han ju snabbt och mycket när han väl äter men det verkar som att allt runt i kring distraherar. Det går finfint på natten eller när han är supertrött eller helt nyvaken men så fort han kommer upp och piggnar till finns det SÅ mycket annat att titta på. Hur gör man?? Är det vanligt?

Hur som helst så har det där inlägget som jag skickade i gårkväll dykt upp nu! Bättre sent än aldrig men ändå...
Dessutom har vi firat Peter idag på hans första farsdag. Han fick två T-shirtar jag tryckt med N på och "frukost-på-säng".

Och jag känner redan att jag saknar mina systrar. Fast de precis har åkt från stan. Tänk vad snabbt en helg kan gå och vilken tur att de båda bor så nära nu. I Sverige i alla fall. Jag längtar redan till nästa gång vi ses (Örebro om två veckor kanske?).

Nu ska jag passa på att smörja in mig medan N sover så han slipper mina flottiga nävar. Trevligt Söndag på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0