Tidig morgon

I dag tyckte tydligen Nils att det var dags att vakna till och gå upp och njuta av den nya dagen redan vid 6 snåret. Det är ju på tok för tidigt enligt både mig och Peter så jag försökte få honom att somna om fram till 7 sedan gav jag upp. Så nu sitter vi här. Leker med hans gym och tittar på Nyhetsmorgon. Och snart (klockan 8) tänker jag väcka P och lämna över.

Vi har ju som en uppgörelse sådär att Peter får sova fram till 8 då han ändå kommer hem så sent om kvällarna från jobbet och sedan inte har möjlighet att vila under dagen. Sedan vid 8 kan han ta över och har jag också fått sova bra (haha! 6-7 timmar utspritt är bra numera...) så käkar vi frukost och myyyyser eller så kryper jag till kojs en timme till.

Idag blir det garanterat en timme till.

Men klockan 10 ska vi vara på sjukhuset och kolla skruttens öra. Då ska han dessutom (helst) vara lite trött och lite hungrig. Vi får se hur det går för jag tror nämnligen att trött och hungrig bebis = ganska sur bebis.

Annars snöar det på i vintermörkret!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0