Födelsedagar i dagarna två

Idag har jag, Nils och mina päron varit och krubbat hos P. Inte hos honom alltså då han bor med mej och Nils men på hans jobb. Naturligtvis. La Restaurante.
Det var mysigt. Pappa fyller ju 57 unga år idag så då vill man ju festa till det lite.

Det är alltid lite spännande tycker jag att gå ut och äta eller fika eller sådär med en liten bebis i sällskap. Man vet ju aldrig på förhand hur roligt exakt han kommer tycka att det är. Som tur var brukar det oftast vara så mycket att titta, smaka, lukta och lyssna på så han håller sig road men det kan ju tyvärr också vara så att det är rätt trist. Och då känns det inte alltid så lägligt med en illvrålande bebis så då är ju frågar hur man löser det?
I somras var det ju ganska enkelt att bara ta honom på armen eller i vagnen och tåga iväg på en liten promenad tills han somnade. Nu är det ju lite svårare med kyla och snövindar. Ska man pälsa på den lille och gå ut i stormen? Eller ska man helt sonika skita i vad de runt i kring tycker och tänker och sitta kvar och låtsas om att det regnar. (Trots eventuellt vrålande)

Jag har OTROLIGT svårt att bara sitta kvar och tycka att bebisar får skrika. Jag menar...klart de FÅR. Men ibland är det ju helt enkelt mindre passande. Och det tycker jag trots att jag är småbarnsförälder själv.
Kan det vara så att jag nojjar mig sönder och samman och ständigt tycker att vi stör för att jag själv tyckt att vissa föräldrar inte verkar förstå när måttet är rågat för omgivningen.

De flesta gillar ju barn men man kanske inte vill ha bröst, kräkor, bajs och gråt mitt i sin romantiska middag? Speciellt om man själv kanske valt att inte "skaffa" barn.

Jaja. Idag gick det iaf fint. Han charmade ju dessutom omkull alla Peters jobbarkompisar. Och nu sussar han så sött och en annan kalasar vidare (med hicka) på Coca Cola (från gårdagens pizzakväll). Snart ska jag slänga in mig i duschen för i morgon ska vi på Öppnis med Therese och Nellie. JIHOOOO!


Bild från tidigare idag då vi mös på soffan. (Jag i ny tröja och nya brallor)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0