Rom

Åååh vilka härliga dagar jag haft! I förrgår kom vi nämnligen hem från Rom. Jag, Therese, Sandrine och Sara hade åkt dit för att hälsa på Frida och hennes kille George.

Min första resa (och natt) borta från Nils. Och det gick fint! Visst, jag lip-skrattade en gång när Sandrine överrumplade mig med en fråga om hur det gick det här med saknaden. Det kom som en liten chock men jag blev både ledsen (skulle jag få se honom igen) och överrumplad och skrattgalen. Vad hände liksom?? Klart jag skulle få se honom, och här satt jag och grät en skvätt och skrattade samtidigt. Hur som helst gick resten av resan galant (det här utspelade sig första dagen).

Och vilka härliga dagar vi fick. Vin, supergod mat, härligt umgänge i alla fantastiska tjejer (+ G) i ett vårigt Rom. Inga blöjor att byta, ingen bebis att mata eller trösta och inga förväntade väckningar under nätterna. Det kändes otroligt fritt och nästan oansvarigt...och lite som att man var 18 på nytt.

Men jag längtade såklart samtidigt efter både Peter och Nils. Och värre blev det under hemresan då tåget var försenat. Då ville jag hem bums! Och när jag väl fick lilla Nils i famnen här hemma i hallen var inte tårarna långt borta. Av lycka och glädje.

Min älskade lilla unge!

Hur som helst var resan fantastisk och någonting som jag önskar alla föräldrar kan unna sig emellanåt. Egentid är viktigt!!

Idag har vi fikat hemma hos en ny bekantskap med barn, trevligt värre var det, sedan på eftermiddagen blev det babysim och efter det har jag (när Nils sovit) spacklat, slipat och målat. Så det går framåt med vår efterlängtade övervåning och sedan när det är klar har jag tänkt mig en STOR invigningsfest. Eftersom vi aldrig hade någon inflyttningsfest här i huset så tror jag vi satsar på en sådan i stället. Och kanske att vi försöker planera i god tid så vi kan ta det en söndag eller så så att Peter kan vara med, och så att eventuella gäster kan ta ledigt på måndagen. Kanske Peters kompisar kan komma från sina städer. För då har vi ju faktiskt husrum för några fler så det vore trevligt. Han behöver ju också lite egentid egentligen men det är ju svårare för honom då han jobbar så rysligt.

Well well, nu ska jag duscha. Vill man se finfina bilder från vår Romresa kan man titta på Therese blogg där hon lagt ut massor av fina bilder. (Där har jag knyckt dessa)


Utanför St. Peterskyrkan


Utanför en mysig "pub" i Italiensk stil...


Vid Colosseum

 


Kommentarer
Postat av: E

Det ser ut som att ni har haft det toppen! Vad avundsjuk jag blir! Kram

2011-03-31 @ 15:35:31
Postat av: LILITH - Sveriges mest menlösa blogg

Vilken härlig helg det låter som.

2011-04-03 @ 17:49:52
URL: http://www.lilith.se
Postat av: Malin Penelope

vilka fina bilder :)

2011-06-05 @ 11:32:14
URL: http://tousse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0