Barn

Här blir det barn! I Tisdags klockan 10.20 fick M och J en liten dotter! En liten, liten lillasyster till lilla Wilma som plötsligt blev storasyster. Pytteliten storasyster :)
Helt fantatiskt gulligt och jag längtar så tills jag får träffa dem och höra hur allt är och gått. Hon ringde idag och berättade lite men man vill ju såklart se det lilla pyret också, och lukta på henne och krama om Mickan.
Tänk vad tjejer KAN som föder barn på löpande band. Inte att just Mickan gör det (för det gör hon ju inte) men att det ändå händer hela tiden, dygnet runt, över hela världen. Det är helt galet och otroligt vad kvinnokroppen kan!

Fast jag är inte med barn för de som undrar (E), men jag blir det förhoppningsvis någon gång i framtiden. Sedan. Jag har ingen brådska!

Och i går hälsade vi på ute hos Emma, Tobbe och lilla Teo. Jag blev helt tårögd när jag såg hur liten och fin han var och vågade nästan inte hålla honom. Och då var det inte så rysligt länge sedan Nils var sådär liten. Men att de är så himla små och pluttiga. Tänk vad snabbt man glömmer.

Dessutom frågade jag Emma vad det lilla pyret vägde och då vägde han ungefär 4, 8 kg och är nästan tre veckor gammal. Det tog.

Tänk att jag tyckte Teo var så otroligt liten, och sedan att Nils bara vägde hälften av det när han var som minst. Hur liten var han inte, min lilla prins.


En liten bild på lilleman från BB, med storblöjan på.


Kommentarer
Postat av: E

Karln då, har han brådska?

2011-03-12 @ 00:14:45
Postat av: Linnéa

Haha, nää, vi har ingen brådska någon av oss men såklart vi vill ge Nils ett litet syskon en vacker dag. Det är väl det bästa man kan ge sitt barn?

2011-03-12 @ 20:49:19
URL: http://limama.blogg.se/
Postat av: Hilda

Det är faktiskt helt otroligt vad kvinnor kan! Och vad otroligt pytteliten han har varit! Det kan man inte tro nu inte, nu när han är så stor och stark =)

2011-03-13 @ 14:25:01
URL: http://hildapw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0