Dagen

Idag har vi haft grejor att göra må jag säga. Tiden har rusat iväg och nu plötsligt sitter man här hemma, klockan 20 i åtta en fredagkväll och har inte en susning om vad man ska äta eller hur man ska få tag på någon färdig mat (om man skulle föredra det).

Dagen började vid tio i sex (som vanligt på sista tiden men lite för tidigt enligt en annan...) och på en gång förstod vi att det kommit en bebis till i kompisgänget :) Hurra hurra för Emma och Tobbe och lilla "Bruno" som vi fortfarande inte vet namn på. Efter frukost, undanröjning, liggvila och lunch blev det bråtttom bråttom ner på stan där Tobbe, Mikaela och Anna från mitt jobb (och Mikaelas kusin Elin från Ps jobb) väntade för en fika. Tyvärr var min plan att få med Therese på detta äventyr men telefonen blev kvar hemma i all brådska. Illa av mig :( Måste ringa och be om ursäkt.
Hur som helst hade Tobbe med sina små guldklimpar Melwin och Freya som är hur fina och goa som helst. Så det blev fika och bus och sedan en tur till leksaksaffären där vi skulle titta på leksakerna. Titta och prova men inte köpa :) Det var nog dagens höjdpunkt för de större barnen. Sötnosarna.

Efter stan blev det en sväng hem och sedan vidare till ICA och Granngården där jag skulle handla kattmat. Sedan har jag bara kommit hem, lekt med N, kryptränat, matat och tvättat honom och nu sover han så sött.

Så nu vill jag ha mat!

Och det kan vara så himla retsamt att jag har en alldeles egen kock, men att jag trots detta nästan alltid får laga min egen sura middag (och äta själv). Jag tycker det är både tråkigt och inte alls speciellt gott när jag lagar själv. Som för några dagar sedan, då lagade jag antagligen det äckligaste jag någonsin ätit. Till och med Peter erkännde att det inte var någon höjdare dagen efter, då han hade ätit sin portion på natten när han kom hem.
Gör det inte: Spaghetti med stekt, skivad chorizo och lök i krossade tomater. Vräk sedan över en hel burk majskorn och rör samman. VARNING VARNING, GÖR ALLTSÅ INTE OM DETTA MISSTAG!

Tacka vet jag att laga en smarrig middag i goda vänners (alt. familjens) lag med rätt ingredienser och något gott att smutta på till, då är det roligt att laga mat tycker jag. Men själv? Kväll efter kväll....Näää...

Trevlig fredagkväll!

Kommentarer
Postat av: Therese

Inte ens goda vänners lag kunde hjälpa mig på min midag ikväll så då måste det vara helt kört för mig. Det ska vara om det är i Mickans lag, hon som faktiskt har äkta kokkunskaper.

2011-02-19 @ 23:30:06
URL: http://theresejanssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0