Trasig bil

Vilket skit också! Idag när jag packat in lilleman, vagn och förnödenheter i bilen för att åka iväg och fixa de där ärendena jag skulle ta i tu med, ja, då startar inte bilskrället. Och det känns nästan värre när det är den bra, nya, fräscha bilen som pajat än om det varit lillskrutt-bilen.

Tur iaf att den lilla fungerar så Peter kom iväg till jobbet som han skulle, och så han kommer hem ikväll. Men mina ärenden får jag nog ta i morgon eller så i stället...fast jag var så taggad idag juuu! Jaja.

Istället fick jag packa in allt här hemma igen, ringa bärgningskillen och äta sen lunch som bestod av isterband(!), stuvad potatis och hemkokta rödbetor.

Jag vet, det låter inte mumma direkt men det var gott. Jag lovar!
Nästan lika gott som igår kväll när det var nylagat (av mig, fast på beställning av P, men vad gör man inte för sin käresta. Annars är det ju han som står vid spisen).

Nu blir det undanröjning och myskväll för hela slanten, är man strandad på sofflocket så är man!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0