Jahapp

Då var den dagen över. Den blev inte riktigt som jag tänkt mig men jag har lagat gryta, tvättat, duschat mig och badat Nils och ätit upp resterna av Toscakakan jag bakade igår. Vi har haft besök också så jag har inte ätit hela kakan själv! Fast stundtals var jag bra sugen.

Nu har jag nattat bebisen och ätit sen middag framför Idol. Jag har försökt läsa på om det här med smakportioner också, hur man börjar och när...Jag kanske är konstig men jag tycker tyvärr ganska många gånger att det här med amning är ganska drygt. Inte bara för mig utan för lillfisen också. Jag har ju mat till honom men ibland blir det sånt bökande och stökande så både han och jag blir helt slut. Jag kanske bara är för bekväm som tycker att det ju går så fint med ersättningen och flaskan men ska man amma till varje pris?

Jag kanske ger upp för lätt, det går ju så himlans bra många gånger! (Och det är mysigt och såklart skönt på något vis att känna sig så viktig och betydelsefull för sitt lilla knyte. Och han är ju så go när han ligger där...) Men när det inte gör det börjar man ju fundera...

Nu börjar det iaf bli dags att knyta sig, eller iaf läsa lite god bok. Pjuh. Fattar inte att man blir så trött av i stort sett ingenting??


Vad gör man inte för sin älskade lille skrutt??


Kommentarer
Postat av: Therese

Det är väldigt många som inte trivs med att amma Linnea och de allra flesta slutar innan ett halvår. Man är ingen dålig mamma för det. Sen ska an inte lyssna så mycket på vad ammningsfanatikerna säger. Man får göra som man vill!

2010-09-30 @ 11:08:36
URL: http://theresejanssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0