Trötter

Idag har vi haft en riktig toppendag! Det blev allt det där vi skulle göra (träna, luncha, plocka svamp m.m.) och lite till. Dessutom försökte jag sms-blogga från svampplocket men det kanske kommer lite för sent det inlägget eller så försvann det ut i cyber-rymden? Eller vad man kallar den.

Vi fick snaskig pastalunch med italiensk korvgrej till och sedan till middag bjöds det på torskroulader med potatismos och lite göttiga tillbehör. Han är inte dålig i köket han, min käre far.

Tyvärr började lilleman gasta kring 7 snåret efter matningen. Detta är tyvärr ganska vanligt förekommande nu för tiden i vårat hem. Lillfisen blir dödsarg och superledsen runt 7 snåret för att sedan vråla och gråta tills han inte orkar mer och somnar vid 8-9. Den här tiden får man gå omkring med honom och pussa och vagga och pillra in nappen oavbrutet för jag vet helt enkelt inte vad annat jag kan göra???
Jag har funderat på kolik, magknip, öronvärk, pungvred, jaaa nästan allt. Men jag tror (och hoppas) att han inte har ont någonstans utan att det kanske är en kombo av blaskig kvällsmjölk från morsan (mig) och av övertrötthet. Kan det vara så??
Hur som helst är det faktiskt ganska jobbigt att han blir så ledsen. Inte bara av promenerandet, vyssandet och ljudet utan för att den älskade lilla ungen är så förkrossande ledsen. Men inte får man väl kolik vid 4 månaders ålder? Och är det nått jag ätit borde det väl komma annars när han äter också? Och varför bara runt samma tid på kvällarna? Många frågor och rätt få svar...

Idag fick vi iaf fint stöd från mina päron då de gick och gick och pussade och sjöng för att byta av mig. Tyvärr jobbar ju Peter nästan alla kvällar så det blir lite påfrestande tycker jag och där runt 9 snåret är jag oftast ganska mör, trött och nästan lite ledsen. Hoppas det går över snart.


Så här trött är jag nu, så nu blir det till att krypa till kojs med Nora Roberts och lite tantsnusk!


Kommentarer
Postat av: Therese

Nora Roberts är verkligen det bästa tantsnusket ever! Min absoluta favoritförfattare!

2010-10-08 @ 19:27:38
URL: http://theresejanssons.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Jaa visst är hon bra! Nu läser jag om en prins som är lite farlig och spännande. Och en tjej som ska motarbeta kungahuset (hon är tråkigt klädd som kamouflage men snygg och eldig annars). En farlig förbindelse som kommer sluta i het åtrå antar jag...?

2010-10-08 @ 23:49:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0