"Öppnis"

Idag började vi dagen med vårt första besök på Öppna Förskolan. Eller "Öppnis" som man kallar det. Vi hade med stormoster Lisa som var lika nyfiken som oss på hur det fungerade. Det var massor av små barn och glada föräldrar och vi sjöng och lekte och sedan fikade vi också.

Vi tyckte det var hur trevligt som helst. Lilleskrutt tyckte också det, fast han blev helt slut efter ett tag. Jag tror det blev lite mycket med alla bebisar, allt ljud och alla leksaker. Han såg ut att försöka titta på allt och alla samtidigt och tillslut såg jag hur hans små ögonlock nästan höll på att trilla ner av alla intryck. Under sångstunden höll han på att somna så efter fikat åkte vi hem. Det fick räcka för den gången. På eftermiddagen har den lille sovit som en stock. Det sög verkligen musten ur honom det här med umgänge.


I morgon ska vi på babysång/rytmik på bibblan med Therese och Nellie men det är nog inte lika långt och intensivt.

Nu drar jag strax iväg på bio med mamma och Lisa. Så får N och P klara sig själva här hemma ikväll. Lyx.

 


Kommentarer
Postat av: E

Jag tror aldrig jag varit så avundsjuk på någon som jag just nu är på lisa!

2010-10-26 @ 20:00:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0