Ljug

Jag såg att jag ljög tidigare idag. Han grät inte alls från 12 tiden utan från strax efter 13.30...Det var drygt ändå!
Jag blir som tokig ibland när det är sådär, tycker så otroligt synd om den lille och känner mig så fruktansvärt maktlös när ingenting verkar fungera. Jag tror trots allt att han inte har ont någonstans utan att det är trötthet, snuva och lite osynk med sömn som stör. Idag vet jag ju att han dessutom inte var hungrig så det kan inte ha varit något sånt...Jag gick iaf in i tvättstugan och tacklade tvättkorgen i ren frustration för att sedan lugna ner mig och gå ut och trösta vidare. Älskade lillepyret.

Hur som helst gick det mycket bättre på kvällen och lillfisen både åt och skrattade och somnade ombytt, mätt och nattklar i bilstolen vid halv nio. (Vi körde fortfarande päronen mina från plats till plats för att allt skulle hinnas med innan resan)
När vi kom hem sov han som en liten stock och rörde inte en fena ens när jag flyttade över honom till hans lilla säng. Nu ska jag koka potäter tills Peter kommer hem så han får något i magen sedan ska vi kolla på solsidan och myyyysa! Härlich! (Som jag skulle ha sagt om jag var tysk)

Kommentarer
Postat av: Therese

Skrutten då :( 1 timme med gråt känns som en vecka med g´råt för mamman. Så stackars mamma Linnea också! Hoppas det ordnar upp sig och blir bättre snart? Min Tuva grät ju så där sin första tid och det belv bättre när jag slutade amma och började med ersättning i stället. Hon gick upp i vikt som hon skulle innan, men hon var ALDRIG nöjd och så fort jag tog bort amningen slutade hon gråta och har skrattat sen dess. Har ni provat med ersättning eller gröt nu? KRAM Gumman!

2010-10-08 @ 20:03:35
URL: http://theresejanssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0