Linnéa Bagare

Här har det bakats. Först små göttiga bröd-bullar som vart jättegoda och fina. Lite i minsta laget kanske men då är de ju precis sådär retsamt goda att man bara måste ta en till.
Jag tog tre.


Sedan mös jag och lilleman lite framför det där programet som är som Vem vill bli miljonär ungefär. Om ni minns det? Lillskrutt gillar tvn. Tyvärr eller vad man ska säga.

Det känns ju inte så vidare jättekorrekt att låta sin 4 månaders bebis kolla på tv (och det brukar vi heller inte göra), men ibland vill man ju kolla själv. Och det är ganska naturligt att där jag är, där är också lilleman. Vi sitter ju så gott som ihop än så länge.
Hur som helst vill han väldigt gärna titta på tvn om den är på, det kanske är ljuset och färgerna som lockar?
Och lite får han väl titta tycker en annan...när det är fredag och allt!


När lillskrutt nattats och somnat tog jag fram de söta och sliskiga ingredienserna och slängde ihop en rulltårta men kaffesmörkräm i. Riktigt flott och snaskigt. Inte vidare nyttigt däremot men jag får bjuda bort den så jag inte sätter i mig hela själv. Man vet aldrig hur det slutar sånt frossande. Kräkningar och magknip kan jag tro. Men lite sådär efter brödbullar och te en fredagkväll kan ju också vara lagom.


Kommentarer
Postat av: Therese

Bjud mig! BJUD MIG! Jag vill ha!!

2010-10-09 @ 20:30:34
URL: http://theresejanssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0