Köttfärs

Idag promenerade jag och lilleman iväg till affären. Eller vi promenerade först och främst runt i kring bara men på vägen hem gick vi förbi affären. Vi slog till på 1,7 kg köttfärs som jag tänkte göra köttfärssås av. Och lasagne. Men jag bestämde mig tillslut för att hälften av färsen fick räcka, resten åkte i frysen. Men nu i efterhand känner jag att det nog inte varit omöjligt att använda all färs ändå.

Well well. Gjort är gjort och det blev gött iaf.

Jag får laga igen eller något annat för nu jädrar ska det bara lagas storkok så jag får frysen full med färdig mat.

Av någon anledning har jag fortfarande inte lärt mig hinna med både bebis, matning av bebis, mig själv, blöjbyten, eventuella uppdrag, vänner och bekanta OCH matning av mig själv ännu. När ska jag få ordning på det egentligen? Och tänk om vi ska ha ett syskon till lilla Nils någon gång. Hur kommer det att gå då? Eller bara när lilleskrutt blivit större, och börjar märka att hans mamma helt glömmer bort sig själv och går runt med tom mage och oborstat hår hela dagarna.

Skärpning!

(Föresten så handlade vi grädde också men sherryn får vi ta en annan dag.)


Kommentarer
Postat av: E

Tänk att få laga mat med grädde vilken lyx!

2010-10-18 @ 21:55:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0