Jädrar i min gata...

...vad det tjatas om dessa bilder :) Såklart vi ska ha mer bilder!! Annars är det ju ingen mening med att blogga. Tyvärr har jag haft fullt upp hela dagen och framförallt eftermiddagen och kvällen.

Vid tolv började vi packa ihop oss för att dra i väg på Babysim. Även om man babysimmat i flera år (är det 4,5 år månne?) som instruktör så kändes det ju lita annorlunda nu inför första tillfället med egen bebis. Spännande också såklart och roligt med. Jag vet ju att det inte alls är samma med bassängbad som i balja eller badkar vilket tyvärr inte varit jättepopulärt hos lilla N.

Hur som helst kom vi dit, gick före kön av föräldrar som skulle betala rätt in bara. Jag hade tänkt före att jag skulle byta om nere med alla andra mammor och barn men det var så många så vi gick upp i stället (till personalomklädningsrummet). Jag hade också tänkt att jag inte skulle berätta för någon att jag vanligtvis jobbar där med babysim. Tobbe, Annika och Frida skulle såklart veta (instruktörerna) och så Liza (gammal kollega) som går i samma grupp men ingen av de andra.

De första vi ser när vi kommer ner är Signe och Valter från "Öppnis" i Tisdags. Jag känner ganska snart att jag liksom inte kan undanhålla hemlisen om att jag egentligen är en av instruktörerna då de ivrigt börjar diskutera greppen med mig. Så nu är vi avslöjade.
Inte för alla men för några.
Det gick dessutom jättebra. Lillskrutt visste inte riktigt vilken av alla fina leksaker han skulle hålla och smaka på utan ville helst ha alla. Efter ivrigt simmande och viftande, flytande och plaskande var han supertrött.

Tyvärr belv det bara en kort powernap på 10 minuter. Efter det har vi haft en rätt dryg och sorgsen kväll. Någon (inte jag) var superduper-övertrött och kunde inte komma till ro hur det än gungades, pussades och sjöngs. Nu tror jag iaf att han somnar in MED pyjamas på och MED mat i magen. PJUH!

Nu kanske han sover extra bra inatt då han nästan inte sovit alls sedan 11 i dag. Hoppas!

Själv struntar jag i att städa, baka eller fixa efterlängtade bloggbilder utan slänger in mig i duschen för att få bort kloret, sedan blir det soff eller sängläge. Bilder kommer en annan gång.

PUSS

Kommentarer
Postat av: E

Det gör du rätt i, ha det så mysigt!

2010-10-28 @ 22:36:58
Postat av: Therese

Hur såg det ut med avbokningar? Dagispersonalen gav sitt godkännande iaf.

2010-10-29 @ 21:11:34
URL: http://theresejanssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0