Det här med hunger

Jag vet faktiskt inte om jag är ensam om att ha klent om tid varje dag. Jag är ju hemma, föräldraledig eller mammaledig eller vad man nu väljer att kalla det. Trots det har jag så in i Norden svårt att få dagens få timmar att gå ihop.

Okej, vissa dagar känns som evighetslånga. Det är de mindre roliga och de utan speciella uppdrag eller påhitt.

Men de andra, de där man gör någonting eller kanske har något inplanerat. Eller bara såna där något roligt eller lite spännande dyker upp helt spontant. De dagarna gör mig tokig just matmässigt.
När i allsindar ska man hinna gräva fram något gott och inspirerande ur kylen/frysen för att sedan hinna slänga ihop något som känns både lockande och mättande att avnjuta?

Jag fattar inte. Idag hade jag ju en god gammal pizza att bara micra i kylen men trots detta får jag inte i mig min lunch fören klockan är halv tre och magen skriker av hunger.

Med en halvledsen bebis i knäet.

Kommentarer
Postat av: E

ojoj, min dag kändes lika. Fullt upp, ingen ork och ingen tid.

2010-10-27 @ 17:23:55
Postat av: Theres

Haha. Jag kom hem från dig idag och kände mig lite matt. Då insåg jag att vi visst inte haft en tanke på lunch. Himla klantigt =)

2010-10-27 @ 21:12:52
URL: http://theresejanssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0