Britt

Idag har Tant Britt varit här och fikat. Det är inte speciellt ofta vi ses och vi har nog aldrig setts på tu man hand (utan mina päron) tidigare. (Tant Britt är min farmors brors änka.) Men igår ringde hon och frågade om hon fick komma och hälsa på och det var såklart att hon fick. Här bjöds det på kaffe och kärleksmums och hela ligan (Nils, Peter och jag) var hemma för ovanlighetens skull så det blev ett riktigt fikakalas.

Lillemannen fick en present också, en pirat-spargris(råtta) att lägga sin veckopeng i.
Det barnet kommer vara tätare än jag när han fyller 10 om det fortsätter i den här takten.

Sedan har vi lurat i honom gröt också och för första gången så gick det faktiskt ner, även om det verkade ta emot lite i början. Han åt ett gäng teskedar så nu får vi väl köra på med gröt-smakisar så han vänjer sig den lille.

Nu blir det promenad och sedan lasagne.
Mums!

Kommentarer
Postat av: E

Vad trevligt, med tant Britt!

2010-10-19 @ 23:06:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0