Babyrytmik med Barbro

Idag har vi varit på babyrytmik med Therese, Nellie, Madde och Isak(c?). Nils var nog en av de yngre på "kören" som vi kallar det men det var roligt ändå. De flesta bebisarna var ju under året så.
Även idag blev lillskrutt supertrött av allt umgänge och var på slutet nära att däcka i min famn mitt under allt sjungande. När det sedan var slut och han fick komma ner i vagnen så somnade han ögonaböj.

Efter "kören" så gick vi hit till kaoset och fikade lite. Jag kan ju tycka att det kan kännas lite drygt och som att man vill ursäkta sig hela tiden när det ser ut som ett bombnedslag hemma då man får gäster. Men vad göra? Det hade ju aldrig gått att mörka det här stöket i samma veva som gästerna klev innanför dörren. Det är för rörigt helt enkelt så det var ju bara att låta det vara och hoppas att de tittade mer på varandra och alla gosiga små barn än på stöket och allt skräp.

Nu har de dragit och skrutt har somnat om så nu ska här röjas och hängas tvätt. Sedan ska jag prova badkläder för att se hur jag ser ut egentligen och packa badväska till morgondagens babysim. Man vill ju inte skrämma de andra föräldrarna så jag ska eventuellt raka benen också. Om jag hinner och kommer ihåg.



(Och E, jag har tyvärr redan hunnit slänga en hel del. Tror en sex papperskassar med kläder rök igår och fler blir det nog. Däremot får du mer än gärna komma hem och hänga med oss på olika babisaktiviteter snart. Varför inte i morgon då det blir babysim? Kommsi, kommsi!)

Kommentarer
Postat av: E

Låter som att ni har det toppen! Jag följer jättegärna med på babysimmet torsdagen innan lisas födelsedag! Men imorgon ska jag få lära mig att koda och registrera kvalitativa undersökningar i ett dataprogram under tiden du babysimmar, så lyx för dig! Nils kommer ju att bli översocial med alla aktiviteter denna vecka, haha. Kram

2010-10-27 @ 14:53:16
Postat av: Therese

Inte då! Det var inte alls så farligt med stök. Både Madde och jag har det precis lika hemma som oftast. Så det var ingen som brydde sig!

Pratade iaf med dagispersonalen och det var OK att Tuva var kvar längre på torsdagar ifall det skulle dyka upp en plats på babysimmet. håller tummarna

2010-10-27 @ 21:15:58
URL: http://theresejanssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0