Årets längsta dag

Idag har vi haft en lång dag. Lillskrutt sov inte ett dugg längre än vanligt och sedan vrida bak klockan en timme på det. Men men, han var så glad och go ändå i morse så då kan man inte annat än njuta av den lille godingen.

Vid 11 kom sedan mina päron och hämtade oss så följde vi med dem på stugletartur. Vi kollade in fem potetiella stugor/hus/gårdar och passade på att äta lite i Öregrund när vi susade igenom där.
Det blev inget stugköp men en av dem var iaf intressant men vi får väl se hur det blir med det. Tydligen var det mest tomten som var intressant och själva stugan inte mycket att hänga i julgranen. Jag tyckte den var söt och skulle man bara fräscha till det lite skulle det funka finfint. Men nu är det ju inte jag som ska ha den.

Väl hemma har jag läst något som mamma och pappa hade med sig när de kom och hämtade oss i morse. De hade nämnligen hittat en bok som tillhör mig. Inte vilken bok som helst heller.

KILLTJUSARBOKEN. Det ni!


Det är ju så fantastiskt roligt att läsa sånt här gammalt jox som man skrivit och haft för sig när man var ung. Inte för att jag är gammal nu men. Ja, yngre iaf!

Killtjusarboken (Sophie hjärta Sune) är en sån här bok där man ska skriva in och svara på olika frågor eller påståenden. Favoritfärg, Sämsta skolämne (Musick, för att Josef är dum i huvudet.) och inte nog med det, man fick även skriva in klasskamrater och vad man trodde att han/hon skulle bli. Jag trodde att jag och Sandrine skulle bli hunduppfödare, Frida och Jennie skulle bli Rytare (Ryttare månne?) och en kille som vi kan kalla M (jag gillade nog inte honom) han skulle nog bli mördare.

Nu med facit i hand (det kan ju visserligen fortfarande ändras) kan jag säga att jag hade fel. Med alla tror jag, M har jag ingen vidare kontakt med...

Ett av mina favoritdjur var dessutom hamster (jag har aldrig haft någon) men anledningen var att de är söta och man kan ha dom i hemlighet.

Hemlighet! Vilken en. Brås lille N överhuvudtaget på mig får jag nog ha ögonen på honom. Vem vet vad mer för djur man kan ha i hemlighet...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0