Synd

Nu försökte jag igen. Laga mat alltså. Min tanke inför matladningen var göttig fisk (lax) i ugnen med något smarrigt uppe på, till det kokta potatisar, en härlig sallad (isbergssallad, gurka, röd paprika, avokado och celleri) och helst någon röra till det.

Det slutade med torr (överkord) lax i ugn med för mycket citron (och massa annat) uppe på, kokta potatisar och en torftig men god sallad och ingen röra.

Jag menar...jag blev ju mätt. Men det känns inte sådär jätteroligt att äta fjaskomat när man tycker att man ansträngt sig. På något vis känns det som att med matlagning så blir allt jag rör vid till skit.

Baka och laga enklare pastarätter, det kan jag. Ja, hyfsat i alla fall. Men matlagning det är nog inte riktigt mitt bord ändå. Jag tror jag får se till att utnyttja Peters färdigheter mer än jag gör. Storkok när han är ledig och matlådor från jobbet kanske?

Hur som helst kan du bli min granne nu. Slå till, punga ut och kom närmre! (Titta här)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0