Slut

Fytusan vad slut jag är idag. Av någon anledning har skruttens sovrutiner kommit helt ur balans. Och då är det inte bara på grund av att vi vridit tillbaka klockan utan det har pågått ett par nätter (till och från ett par veckor faktiskt). Han sover som en liten prins från 8 som vanligt men vaknar redan runt 00-01 och vill äta. Efter det har man tur om han sover oavbrutet fram till 3 sedan börjas det tappas napp, han blir hungrig, ligger och stökar och bökar och har sig.
Nu inatt fick jag kliva upp mellan 2 och 10 gånger i timmen mellan 3 och 7, oftast känns det ju rätt meningslöst att lägga sig när man får kliva upp så fort man lagt huvudet på kudden men är man dödstrött så är man. Men varför varför varför? Är han så himla superhungrig? Jag proppar ju den lilla parveln full hela dagarna tycker jag. Han har ju iaf sovit 8 till 02-03 tidigare, ätit halvt sovande och somnat om till 05-06 då han ätit lite snabbt och somnat om igen. Ibland har han till och med sovit förbi 02-03 matningen. Men nu...?

Jag ska iaf köpa nya sugploppgrejor till flaskorna med storleken större hål om han vill ha ännu mer mat. Annars längtar jag bara efter att få sova fyra timmar i sträck. Det känns som lyx nu.

Det värsta är ju att jag går och lägger mig för sent också så lite har jag ju mig själv att skylla. Men jag försöker...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0