Lackar mot jul (och Onsdag)

Idag har jag haft julstämning invärtes. Det började nog i förrgår då vi handlade en ny julduk och två nya fönsterljusstakar. Jag får ta kort på grejorna så ni får se, eller så får jag helt enkelt bjuda på glöddfest här hemma då vi har ungefär 9 flaskor glögg att kalasa på.

Men före jul kommer Onsdag, och det är dagen då lillasyster E kommer hit och hälsar på. Hon ska vara här hela helgen för på lördag blir det fest för storasyster L då hon fyller 30 bast. Herrejädrar vad åren rusar på. Jag minns när hon fyllde typ 17-18 och man tyckte att hon var så himla stor och vuxen och inte nog med det fick hon handla folköl (lagligt).

Men visst är det konstigt att man inte känner sig så rysligt gammal? Man får säga som Lill-Babs sa i "Så mycket bättre" (som för övrigt är ett jädrigt bra program) att "Vi är inte gamla, vi har bara levt jä*ligt länge".

I alla fall så ska min lillsyrra följa med oss på babysim på Torsdag. Och då börjar väl Therese och Nellie också. Vad roligt det kommer bli :)

Kommentarer
Postat av: E

Jag funderar på om jag kanske hinner med ett tåg idag vid 17, vi får se!

2010-11-09 @ 13:25:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0