Hemmakväll

...är ju standard nu när man har småfolk att tänka på. Vi har ju nattat en del gånger på andra håll också men jag tycker oftast att det känns hyggligast mot den lille att han får nattas i sin egen säng så han slipper skuffas omkring och packas ner och packas upp mitt i all sömn.

Men idag skulle jag gärna ha haft sällis med någon kan jag tala om. Peter jobbar ju ikväll igen så honom ser vi nog inte röken av fören framemot midnatt.

Jag såg nämnligen någonting läskigt i morse på "Efter tio". Det var ett klipp ur någon ny svensk film som han Ronny recenserade. Den var av samma (tror jag?) som gjort "Låt den rätte komma in" (en läskig film med barn som jag INTE sett).
Jag har ju en svag själ och kanske ett något klenare sinne än många andra för jag blir riktigt SKITSKRAJ av sådana filmer. Skräckisar är helt enkelt inte min kopp av te. Speciellt inte när jag ska vara ensam vuxen och stark för att lugna lilleman i mörkret. Men i det här lilla, korta klippen man fick se hann jag se en flicka förvrida plytet så jag satte morgonkaffet i halsen. Jag skrek och frustade så Peter trodde jag skulle trilla ur soffan.

Men jag klarade mig.

Dessvärre etsade den där bilden av flickan sig fast på min näthinna så nu kommer jag nog att se henne över allt snart när mörkret faller på. Huvva!

Tur att jag har Nils, Boris och Uglydog som Nils fått av Frida.


Egentligen heter den Uglydoll men Peter tyckte jag sa Uglydog så nu kallas den så här hemma.


Kommentarer
Postat av: E

Oj, oj Vad jag längtar efter er! Som det ser ut nu kommer jag onsdag eftermiddag. Får jag följa med på babysimmet nästa vecka och allt annat ni brukar göra?!

2010-11-04 @ 19:36:57
Postat av: Therese

Stackars lilla Linnea. Om det inte vore för att mina små hjärtan skulle bli lämnade helt själva skulle jag komma lubbandes direkt!

2010-11-04 @ 21:39:37
URL: http://theresejanssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0