Byxor

Jag har en känsla av att någon (några?) uppfattat mig som halvnaken på bild i ett tidigare inlägg. Jag vill bara dementera dessa rykten och säga att jag minnsan inte bloggat halvnaken, utan byxor. Sovbrallan är på. Kort men skön. Finns för övrigt på HM och kostade inte så rysligt.

För det är ju en till sak man inte tänkt på tidigare men som man behöver med barn. Sovkläder.
Pyjamaser och nattsärkar. Man kan ju inte rusa runt i bara mässingen nattetid för matning, snorsugning och blöjbyten.
Dessutom är det ju så att när man ammar måste man ju kunna hålla mjölkuppsugargrejorna på plats med antingen en topp eller något annat halvstadigt.

Trist om ni frågar mig. En annan tycker ju att natten är skönaste tiden på dygnet då man får knöla omkring halvnaken i godan ro i sin egen säng. I sitt eget hem.

Men så känns det alltså inte längre. Sovdress på gäller numera. (Trots att lilleman ännu är så pass ung att han förhoppningsvis skulle glömma om man rantade runt naken hela dagana under hans uppväxt.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0