Vätskeersättning

Stackars lilla Nils har varit superkass i kistan hela dagen. Och när jag började tänka efter så har det funnits tecken tidigare, ända sedan i Torsdag. Fast som vi har bytt blöjor idag har vi inte behövt göra sedan han var alldeles pinfärsk i somras. Jag byter och byter och försöker lufta och blåsa och som de sa på rådgivningen "klapptorka". Men hans lilla rumpa är ju som ett sår. Fy satan så det måste svida! :(

Nu har vi iaf lyckats tuta i den lille mat. Ersättning får stå för alla mål idag då det behövs vätska i den lilla kroppen. Så skulle vi handla vätskeersättning också att ge honom en tesked av var femte minut några timmar...
En lördag. Han på rådgivningen trodde det fanns på ICA så jag packade ner febrig och ledsen liten bebis (med ny blöja) och drog dit på direkten. Där fanns det såklart inte och klockan var fem i fyra. En lördag som sagt.
Men jag körde (så mycket jag vågade) som en biltjyv, samtidigt som jag ringde till apoteket vid ICA Maxi och hann precis.

Så nu har vi bunkrat upp med mer blöjor, tvättlappar, trocadero (till mig) och vätskeersättning. Vilken helkväll. 
Som jag längtar till 8-snåret då Nils förhoppningsvis är nattad och sover gott och jag kan kolla på Så mycket bättre och slappna av.

                          
                                                En liten bildserie från gårdagens soffmys.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0