Trötter

Nu börjar jag bli riktigt trött här så snart blir det nog till att krypa till kojs. Ska ju på utflykt i morgon och då vill man ju vara pigg och glad :)

Jag såg också att det ser ut som att skrutten haft samma kläder på sig i massor av dagar men så är det faktiskt inte. Han har två likadana bodysar som vi varvat, en åkte i tvätten igår efter grötkaos och den andra fick följa efter idag. Haha.
Tidigare har han ju nästan inte skitat ner sina kläder alls men nu när han äter mer och (tyvärr) kräks lite mer så blir det ju en hel del som får tvättas. Inte nog med det så har den lilla pysen varit risig i kistan ett par dagar nu. Stackars liten. :( Jag undrar om det är så att han har tand på G. Jag varken ser eller känner något men han tuggar och dreglar och gnäller. Om inte annat är det kanske att han är lite förkyld och snorig som ställer till det.

Det är så mycket frågetecken när man har barn. Fasiken att man aldrig ska veta. Ändå så tror jag man vet väldigt mycket av naturen som förälder. När han är trött/hungrig/glad/ledsen...
Men vissa grejor alltså...Jag har nog aldrig googlat så mycket som jag gör nu för tiden. "Bebis + gegga i ögat", "Grönt bajs", "Magknip + bebis", "Börja med gröt"...Jaa, jag har nog googlat på det mesta och enligt de flesta sidor och texter jag hittat så är nästan allt helt normalt. Tur det!

I kväll var det värdelöst Idol tycker jag. Mina favorier var Elin, Linnéa och Andreas och alla de var redan borta så jag kollade med ett halv öga. Det andra fokuserade på brasan, boken (Nora Roberts) och på rådjuren som skuttade på baksidan. En riktig myskväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0