Ojoj

Vilken dag!

Vi har handlat klappar, jagat mus och lagat julgodis. Klapparna är visserligen inte riktigt färdiga ännu men jag tror jag ska hinna med resten i morgon eller övermorgon. Musen sågs ila över mamma och pappas köksgolv (!) när vi satt och drack kaffe. En söt liten rackare tydligen, men ändå. Nu har de garderat sig med ett antal musfällor så jag hoppas de hinner ta den innan julafton.

Det skulle ju inte se så bra ut med en oinbjuden mus på julbordet eller i glöggen. Fy.

Julgodiset för dagen var Farmor Emmas kola som är svingod. Vi (Lisa och jag) skulle köra på dubbel sats vilket tyvärr resulterade i att det tog jättlång tid för det att komma upp i rätt temperatur och då så brändes det i botten (såklart!). Den smakade som tur var inte vidare brännt utan mest bara gott så det blir nog en bra jul ändå.

Nu har N och jag just kommit hem och jag har packat över honom från bilstolen till sängen så nu blir det hemmamys och till att vänta på Peter. Han ringde nyss och var på väg hem och jag fick dessutom med matlåda till honom, vilket brukar vara mycket uppskattat.

I morgon är det dessuom fjärde advent och kanske en extra anledning att kalasa på pepperkakor och glögg. Kanske med en liten morgonbrasa? Vi får se...

Kommentarer
Postat av: Millah

Hej... Allt bra?

Jag har nu kört igång julklappstävlingar

& det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2010-12-19 @ 00:45:13
URL: http://millahoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0