Mina killar

är ju alldeles underbart goa. Nils är ju fortfarande hängig och gnällig och dålig i magen men ändå. Inatt sov jag på soffan så tog Peter Nils och alla bestyr det innebar (blöjbyten, matningar, buffningar i rumpan och nappfix hela natten lång) så jag fick sova. Och gud vad jag älskade Peter i går kväll när han kom hem från jobbet efter sin 15 timmars arbetsdag och trots det sa att han skulle fixa natten. Jag grät lite av tacksamhet och kärlek just då. Jag är ju såklart alltid kär i honom men då var jag lite extra kär.

Jag såg nog bra sliten ut kan jag tänka.

Hur som helst sov jag som en liten gud från 1 till 8, trots småvakningar då jag hörde Nils ligga och prata högt med Peter. Det behövdes för min del.

Så idag har vi varit gladare (jag iaf) och Nils och jag har umgåtts med mina päron. Vi var ut i Älvkarleby på Laxön och kollade in lite hantverk och konst och fikade och mös. Sedan bar det av hem till dem för middag och mer mys. Mamma och pappa tog hand om Nils och jag fick vila, läsa tidning och åka och handla. Åh vad jag behövde en sån dag nu.

Så ikväll känner jag mig mycket, mycket gladare och piggare. Ögonen svider inte, huvudet och magen värker inte och jag är heller inte öm och klen i hela kroppen. Dessutom känner jag mig något mindre som en galning än vad jag gjorde igår då jag kände mig nästintill desperat.

Men nu tycker jag ändå att Nils kan få bli frisk. Man ska ju tydligen genast kontakta barnläkare eller BVC om en bebis haft diarre i 3-4 dygn (det gjorde vi naturligtvis och var där men man gör tydligen inget förrän de är märkbart uttorkade) och nu har Nils haft det i 11 dygn. Stackars liten.
Inte konstigt att han har dålig aptit, är lite blek om nosen, trött, hängig, grinig och röd i rumpan. Jag blir som ledsen i hela kroppen själv när han inte mår bra. Min älskade lilla unge!

I morgon är det iaf Luciadagen och det ska vi fira genom att mysa med glögg, pepparkakor och lussebulle till frukost. Hoppas, hoppas, hoppas natten blir bättre!

Kommentarer
Postat av: Therese

Men åh stackars lilla Nils! Tur att du har en så bra kille som hjälper dig lite!! Nu får han väl ta å bli frisk annars får du åka och tvinga den där doktorn att byta hans blöjor tills han blir frisk. Stackars ungen kommer vara hälften så stor snart =(

Jag kommer nog tyvärr inte hinna träffas nånting nu i jul. Jag jobbar superdupermycket.Typ natt som dag. Min första lediga tid är typ på juldagen innan Fredrik börjar jobba. Jag vill gärna leka då eller nån annan dag i mellandagarna. Kanske vi kan dra ihop en storträff med flera tjejor som kommit hem över jul?



Bamsekram på er och krya på Nils!!

2010-12-13 @ 18:19:58
URL: http://theresejanssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0