Klena familjen

Pjuh, nattningen pågår (P smet från pappersarbetet och matar nu skrutt i sängen!) och jag är helt slut i huvudet. Har haft huvudvärk, illamående och varit frusen som tusan hela eftermiddagen och känner mig ganska klen. Inte nog med det så är Nils fortfarande dålig. Han äter inget vidare, sover och är trött och hängig och fortfarande dålig i magen. Peter känner sig också hängig.

Jag vet inte om det beror på att man sitter inne och ugglar utan frisk luft och utan att ta sig an några vettiga sysslor men jag kan inte komma på någon annan anledning till att vi alla känner oss risiga. Jag menar, Nils sjuka borde ju ha smittat oss tidigare om vi nu skulle smittas.

Nu har jag iaf blivit beordrad av Peter att lägga mig och vila på soffan. Han har nog märkt att jag är rätt slut jag med, och med grinig bebis på armen kan man liksom inte sova eller vila när man själv vill.
Gud vad skönt det är ändå att han har jobbat(jobbar) hemifrån idag. Då kan man i alla fall hjälpas åt med matlagningen som jag säkert INTE prioriterat annars.

Jag har iaf gjort Nils önskelista nu och skickat till hans mostrar och mormor och morfar. Och E, doktorn sa igår att det var tur att han hade lite att ta av så bara vi får i honom vätska så. Bara det att det varit lite motigt emellanåt med det. Hur som helst är vi nog (förhoppningsvis) friska och glada i morgonbitti vid 8 för nu är vi alla bra trötta på att ligga här och må dåligt!

Kommentarer
Postat av: E

Man blir väll hängig om man har ett trött och ledset barn.

2010-12-08 @ 09:58:23
Postat av: frida

ah stackars er, hoppas ni mar battre snart. krya pa er! puss och kram

2010-12-08 @ 14:44:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0