Skrynkliga fingrar

Nu har jag kastat massor av halvdöda och fula växter och diskat gamla sura krukor så fingrarna blö'.
Nejdå, inte så de blö' men så de blivit helt skrynkliga iaf. Men skönt att bli av med de gamla åbäkena!

Trots det så finns det minst fem växter kvar som jag är lite tveksam på. Får man slänga växter som lever mer än de är döda bara för att de är fula? Jag menar, det känns ju lite sådär...bortskämt och lyxigt. På ett lite negativt vis. Fast vad tusan, ingen mår väl bättre och blir gladare av att jag har fula växter hemma i fönstrena?

De får åka de med i morgon så ska jag ha FÅ men levande växter hädan efter.

I övrigt har jag kalasat på Körv me' sting som är en återkommande anrättning här hemma. Som vanlig korvstroganoff fast med lite mer sting helt enkelt. Kanske lite mer lök, kanske vitlök, chili, tabasco? Jaa man får helt enkelt göra efter eget tycke och smak.

Nu ska jag tvätta min klocka och arm. Det luktar bebiskräka där så jag antar att någon gammal bebyspya glömts bort och torkat in där. FY!
(Det är sånt här man antagligen inte ska erkänna för människor utan barn för att inte verka snuskig och skrämma dem så de inte skaffar egna bebisar)

Kommentarer
Postat av: E

Jag har också gjort en liten blomrensning, i köket i alla fall. Har inte råd att ta alla rum. Det är himla skönt.

2010-11-25 @ 12:54:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0