Föräldragrupp

Nu har vi varit på föräldragrupp på BVC hela familjen. Nils fick en kompis, Henry, som är född bara ett par dagar före/efter (?) honom. Minnet sviker såhär på ålderns höst. Hur som helst bjöd några andra föräldrar på kaffe och lussebullar så nu får man se till att ligga i till nästa tillfälle.

Nästa gång ska vi till Öppnis i Björsjökyrkan som ligger här i Bomhus, får se hur det är. Vi har ju bara varit på Öppnis en gång tidigare och då i Hemlingbykyrkan. Trevligt blir det nog i alla fall.

Allt med människor är ju trevligt tycker man nu när man sitter hemma såhär mycket. Lite socialt umgänge, andra vuxna (och barn), kaffe och kanske lite fikabröd. Det är ju inte helt fel. För visst är det så att man blir ganska isolerad när man är föräldraledig? TROTS att man försöker hitta på och göra saker varje dag. Eller är det bara jag som sitter som på nålar vissa dagar och bara läääängtar efter andra människor.

Nu har jag dessutom pratat med kära F som bor långt bort i Rom och hon har inte gift sig trots att det florerat vissa rykten på facebook om det :) TUR för då hade jag viljat varit med. Men jag längtar efter att någon av alla tjejerna ska få tummen ur och gifta sig. Ett litet bröllop skulle man väl ändå kunna få gå på snart? Någon?


Här umgås vi i baröver.


Kommentarer
Postat av: Therese

Inte jag iaf. Gift dig själv i stället. Nåde den som vågar alnlita en annan frisör bara hyttar med näven



Jag har hört av några mammor på Tuvad dagis att öppnis i björsjökyrkan inte är lika bra som i Hemlingby. Men det är säkert mysigt ändå. Jag har också funderat på att gå dit nån gång när tiden finns.



När jag var hemma med Tuva kände jag också så där om mammaledigheten. Och då jobbade ju jag också trots allt. Hehe. Men den här gången tycker jag att det är omöjligt att hinna med. Det kanske beror på att jag har 2? Jag får inte ens tiden att räcka till jag =)

2010-11-23 @ 18:41:23
URL: http://theresejanssons.blogg.se/
Postat av: E

Han ser ju ut som en hel karl!

2010-11-24 @ 18:36:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0