Öm och klen

Jag vet att jag haft världens blogguppehåll nu. Över ett år. Men det har varit fullt upp med barnbestyr, jobb och ett hem som ska skötas. Nu är jag iaf hemma igen. I väntans tider.

Skrutt nummer två kommer till oss inom några veckor så vi går omkring och väntar och längtar för fullt här hemma. P jobbar tyvärr mest hela sommaren men N och jag har "sommarlov" och försöker njuta trots en sjujädra foglossning och tvåårs-trots (om det nu finns någon tvåårs-trots eller om inte trotsen egentligen bara infinner sig när lillen upptäcker sin egen vilja och möjligheten att sätta sig på tvären och säga ifrån...?)

Hur som helst så håller jag på att driva mig själv till vansinne. Jag är ju egentligen "ledig" och ska vila och ta det lugnt. Speciellt med tanke på fogarna och den där kulan frampå som spänner och spjänar för fullt.
Men jag har en tendens att dra igång en jädra massa viktiga projekt här hemma. Men vila är ändå prio 1. I morgon ska jag bara städa lite mer, sy och fixa draperi och kuddar sedan får det vara nog. Jag ska bara packa också. Och åka till Örebro. Och packa den där andra väskan (skrutten har ju legat startklar i flera veckor...) och sitta still och vila fogarna (Viktigt viktigt!). Och hänga med Nils. Kanske hinner jag klämma in ett litet bygge av sänggavel däremellan? Om jag sitter still och sågar och skruvar så går det väl? Och den där röjningen i arbetsrummet? Bara armarna som rör sig ju...Och få upp Tvn på väggen. Och undan med sladdarna.

Jag menar, unge herrn i huset sover ju ändå middag en timme efter lunch. Pass på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0