Skinkstek

Jag fattar inte att Peter alltid ska handla hem så...rejäla grejor att laga. Det är ju jag som lagar maten i det här huset, Peter jobbar ju nästan alla kvällar, och jag är ingen mästerkock. Tyvärr.

Ibland går det bra och blir något snaskigt som jag blir mäkta stolt över. Men ganska ofta blir det skit också. Brännt och torrt eller så glömmer jag helt bort att jag lagar mat och det blir överkokt eller helt enkelt inte får plats i kastrullen/bunken/stekpannan så jag måste hälla över och på så vis lortar ner halva köket.

Tråkigt blir det. Speciellt när jag inte har ork eller lust såhär på kvällarna. Oftast.

Idag tänkte jag äta broccolisoppa (igen) då det finns kvar men så har vi en förbannad Skinkstek som ligger där på hyllan. Dessutom gick den ut igår. Och jag vägrar vara den som kastar maten hela förbaskade tiden. Men jag blir tokig! Jag hatar att laga skinkstek mitt i natten (okej, kvällen) när jag inte vet hur man gör eller hur termometern i ugnen fungerar. Ugnen piper som en vettvillig och stänger av sig då maten jag lagar tydligen redan är klar (!), men det är den ju inte! Inte på långa vägar.

Nästa gång Peter köper hem oxsvans, skinkstek eller något annat sånt här spännande så slänger jag in det i frysen på en gång. Så kan han få laga det när han är ledig och har lust att tillbringa några timmar vid spisen.

HA!

Kommentarer
Postat av: E

You go girl!

2011-03-03 @ 22:44:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0