Nervo

Jag har suttit som på nålar nu i flera veckor bara för att jag sökt ett jobb som jag så in i norden gärna vill ha. Ett ynka litet jobb som jag säkert inte kommer få. Men det är så otroligt sällan det dyker upp jobb här i krokarna som skulle passa mig och den utbildning jag har så det är klart jag hoppas så jag blir helt spattig.

Jag gillar liksom inte att hoppas för mycket på något, och speciellt inte något sånt här för då blir jag bara så besviken och ledsen sen när jag inte får det. För jag får ju aldrig något nytt jobb som jag vill ha. Jag får ju nästan inte ens några svar på de jobb jag söker (Skärpning ni arbetsgivare som flitigt följer min blogg!!).
Men det är väl så, arbetslöshet för många så då pluggar man istället och så plötsligt har alla någon typ av fin examen på CV:t men inget jobb och alla söker alla jobb. Klart det finns massor av bra och duktiga människor som vill ha samma jobb som jag, det var ju faktiskt över 100 sökande sa de när jag ringde.

Hur som helst. Jag hoppas och hoppas och hoppas. Men det är nästan så att jag inte ens vågar berätta om det för då får jag det väl såklart inte bara för det och så får jag fortsätta söka och söka i en evighet.

Vi har iaf haft en jättemysig eftermiddagsfika med Mickan, Wilma, Tuva, Nellie och Therese hos de sistnämnda. Och Therese är så duktig och huslig jämt som har så gott fika att bjuda på. Nästan så man får dåligt samvete :)

Nu blir det till att skotta lite på altanen för mig och sedan slänga mig på soffan brevid Nils (som förhoppningsvis fortsätter sova ett tag) med en tidning och lite melon. Gött!

Kommentarer
Postat av: Therese

Nä men ååh va spännande jag visste inte att du hade sökt jobb. Håller tummarna! Ses imorn! Kram

2011-03-04 @ 19:28:33
URL: http://theresejanssons.blogg.se/
Postat av: Hilda

Jag förstår precis hur du menar med att inte våga hoppas. Jag brukar välja att inte hoppas alls för annars blir jag så nervig. Och sen besviknare än nödvändigt om det inte blir som jag hoppades. Men du är helt enkelt bäst så det blir bara deras förlust om dom inte anställer dej! Håller alla tummarna! Kramar!

2011-03-04 @ 23:23:58
URL: http://hildapw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0