What a day

Här har det badats och plaskats och sörplats bassängvatten i mängder. Hur trevligt som helst med lite babysim. Jag önskar bara att alla de andra föräldrarna också kunde gå dit en och en i stället för parvis. Tänk, då kunde vi prata med varandra och lära känna varandra. Barnen kunde skratta tillsammans och vi kunde knyta nya band. Vänskapsband.

Jag låter en aning desperat kan jag tro? Men jag tycker det är lite brist på socialt umgänge när man är hemma mammaledig/föräldraledig. Jag menar, jag har vänner och bekanta men jobbar man eller går i skolan så träffar man ju vuxna människor att prata med dagligen. Olika människor och nya människor. Såna är det lite brist på i mitt liv för tillfället.

Jag riktigt lääängtar efter att prata loss med någon ny (även om jag älskar mina gamla kompisar) bekantskap. Kanske någon som också vill gå på "Öppnis" och på "Kör" med oss, någon med en bebis eller flera som skrutt kan bli vän med när han blir större.

Det är ju såklart mysigt att vara hemma och egentligen saknar jag inte alls mitt jobb (det är röra och kaos där) men jag saknar den vardagliga sociala biten.

Förra gången vi var och babysimmade blev jag lite knasig (skadad efter år av babysimmande som instruktör) så då gick jag ju loss på en annan stackars förälder innan jag hann komma på mig själv. Och hur går det här då? Har ni testat det här och det här greppet? Hann jag pipa på som en annan innan jag kom på att jag faktiskt inte jobbade där utan var en av alla andra babysimmande föräldrar. Jag räddade det genom att låtsas att jag var helt normal och bara lite social och lite rätfram.

Men jag aktade mig noga för att göra om samma miss idag. Sist stirrade hon så konstigt på mig, som att jag anföll henne eller så.
Jag som bara var trevlig.

Som tur var börjar Therese och Nellie i vår grupp nästa gång. JIHO! Vänner!

Kommentarer
Postat av: Hilda

Golinnéa!! Kan inte vara lätt att helt plötsligt försöka vara en i mängden på babysimmet! Instruera bäst du vill så kanske du till slut träffar den där nya bekanskapen, och dom konstiga blickarna på vägen kan du nog ta =) På dom bara!

2010-11-04 @ 22:26:04
URL: http://hildapw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0