Babysim

Idag smäller det. Torsdag = Babysimdag. Jag hoppas verkligen att någon hoppat av så de säger att det finns en plats till idag. vore ju så roligt om Therese och Nellie kunde få gå i samma grupp. Då har ju både jag och Nils en varsin vän att hänga med.
Sist var jag ju lite nervös inför babysimmandet men idag känns det bara roligt. Hoppas bara skrutten inte blir för trött innan och att jag lyckas lura i honom lite mer mat först. Det brukar ju vara roligare att hitta på saker med en utvilad och mätt bebis har jag märkt.

Annars hade jag som plan i morse att smyga upp tillsammans med N vid 8, laga kaffe, tända ljus och brassa på en eld. Det gick fint alltihopa utom elden. Jag brukar vara en hejjare på eldning men i morse ville det sig inte utan rykte/rök(?) mest in  så jag gav upp ganska snabbt.

Tänk om brandlarmet gått vilket då inneburit att det kopplats vidare till vårat svindyra men naturligtvis jätteroliga(!) huslarm och då hade kameran fyrat av ett gäng bilder på mig i nattsärk, viftandes rök och bärandes bebis. Sedan kanske larmsnubbarna pratat med mig genom larmet i högtalargrejen så hade jag fått förklara att jag bara skulle tända en liten eld.

Det hade ju varit fruktansvärt pinigt så därför gav jag upp rätt snabbt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0